tisdag, juli 08, 2008

Att vara troende

Jag tror att fem minuter solsken väger tyngre än åtta timmars regn.

Jag tror att allt har en mening till slut.

Jag tror att människor som kommer in i ens liv gör det av olika anledningar, och det är upp till oss själva att förstå varför.

Jag tror att vi växer av motgångar.

Jag tror att (nästan) allt är möjligt, om man bara förstår vägen dit och varför den ser ut som den gör.

Jag tror att inställning är nyckeln till det mesta.

Jag tror att vi är vår egen lyckas smed, och att vi har fått vår tid här på jorden av en anledning.

Jag tror att vi har kraft inom oss som vi inte alltid vet att vi har.

Jag tror att mod är något vi borde bruka oftare.

Jag tror att tre olyckor kan komma efter varandra, men inte att någon är född till idel misslyckanden.

Jag tror på förändringens kraft, men också tålamodets styrka.

Jag tror att efter branta och långa uppförsbackar väntar alltid lite medlut.

Så nej, jag tror inte på någon Gud allsmäktig, religion är inte svaret. Vi har det inom oss själva.

Sommarfilosofi 08.

Inga kommentarer: